Dnešní technologie, umožňují vedení účetnictví i zpracování mezd a personální administrativy „na dálku“. Tak se širšímu spektru firem otevírá možnost spolupracovat s nejlepšími odborníky, ať už podnik sídlí kdekoliv. Stále větší procento lidské práce je i v tomto oboru nahrazováno automatizovaným řešením za použití technologií. To umožňuje získávat výsledky rychleji, mít je k dispozici kdykoli a kdekoli, kontrolovat efektivně nastavené procesy. Na pracovníky účtáren klade tento vývoj stále vyšší požadavky, proměňuje se podoba a obsah jejich práce. Zatímco dříve jsme si účetní představili nejčastěji jako „pořizovače dat“, dnes, a ještě více v budoucnosti, by se mělo jednat o osobu, která zvládne organizovat procesy, hodnotit získaná data, navrhovat algoritmy jejich zpracování a způsob prezentace. To je diametrálně odlišný obrázek této profese, a odlišný je i soubor dovedností, kompetencí a odpovědností, které budou v této profesi klíčové.